Thursday, July 19, 2012

730 dan Ramadhan


ADA dua perkara yang ingin diperkatakan dalam entri kali ini. Perkara yang pertama adalah mengenai ulangtahun yang telah lewat dan perkara yang kedua adalah berkenaan Ramadhan yang bakal menjelang.

730,
Telah beberapa hari berlalu semenjak ulangtahun ke2 mencintai dan dicintai oleh Si Bulat. Tak ada yang berubah. Alhamdulillah, aku masih bahagia dan masih cuba untuk membahagiakan. Aku cuma ingin mengucapkan terima kasih buat Nor Azahar Md. Nor kerana masih sudi meraikan jiwaku dan berkongsi bulan dan malam yang sama. Aku sangat menghargai setiap detik dalam 730 hari ini. Anda adalah laki-laki yang aneh, Si Bulat. Aneh kerana masih sudi bersama saya dan menelan segala rasa sakit ini. Semoga kita akan terus bersama, bercinta dan berbahagia sehingga ke akhirnya. Mudah-mudahan....

Ramadhan,
Esok adalah 1 Ramadhan 1433H. Alhamdulillah, ALLAH SWT masih memberi izin untuk aku bernafas dan meraikan ketibaan bulan yang penuh barakah ini. Syukur. Seakan punya magis, setiap kali Ramadhan menjelang, seluruh jiwa rasa aku akan mula berasa tenang. Seolah-olah segala permasalahan yang memberat di pundak ini hanya sekecil sayap nyamuk (SM Zakir, Panggil Namaku Izrail). Tiada bulan yang semurni bulan Ramadhan. Bayunya terlalu menyamankan. Aku berasa terpujuk.

Salam ulangtahun, kekasihku. Salam Ramadhan, seluruh umat Islam. Semoga berpuasa dapat menjernihkan jiwa dan semoga kita semua berhasil mencicip rahmat dari barakah Ramadhan yang mulia.

Amin.

2 comments: