Sunday, April 3, 2011

Menjadi Ketua Untuk 2 Hari


UNTUK makluman semua, si comel Doraemimie adalah HOD atau panjangnya Head Of Department bagi panel skrip di MIG. Setelah berbulan2 gagal bercuti, si Mimie akhirnya berjaya juga mendapat cuti sebanyak dua hari iaitu pada hari jumaat yang lalu dan isnin hari ini dan berlayar pulang ke kampung halamannya di Tanah Serendah Sekebun Bunga. Hahaha... Ini bererti telah empat hari aku tak bersua dengan dia. Uhuks! Bertapa seorang diri di rumah... T_T

Hal ini telah menyebabkan aku ganti menyandang jawatan beliau sebagai HOD selama dua hari. Fuh! Berpeluh2... amat susah menjadi ketua ye, kawan2! Selama dua hari inilah aku baru memahami keletihan dan kesusahan Mimie selama ini. Huhu... kebetulan jumaat adalah hari mesyuarat untuk HOD. Aduhai, masuk mesyuarat, menguruskan kerja anak-anak buah, kerja yang ditinggalkan 'mak buah' dan kerja2 sendiri amat memeningkan aku. Anak2 buah kejap bertanya,

"Timbalan Mak Buah, macam mana dengan dubbing Zoo?" - Ikyn'z

"Kak N (memang jenis yang tak kesah), fail casting saya dah siapkan. Tadi si polan tanya itu ini, boleh ke saya jawab soalan tu?" - Bai

"Assist Mak Buah, Zarina sibuk. Tak dapat shooting dengan kita. Madam suruh saya call Seha. Boleh?" - Syirazi

"TMB (ketawa sebab dia rasa ini lucu), dah siram baby Jeremy, Wangi, Manja, Kenzo dan Cambeyl (semua ni adalah nama pokok peliharaan kami)?" - Salmonella

Aduh, kepala dah berpusing-pusing. Sekejap lagi telefon berdering ;

"Treatment skrip baru yang kita bincang hari tu kami dah email. Sila semak!"

Seketika kemudian aku terpandang sticky note yang bersepah tertampal di depanku, terpampang hal Ana Lu'Lu yang masih dalam proses tukangan. Hahaha.... dalam masa dua hari sahaja kerja-kerjaku jadi menimbun.

Cik Mimie, saya faham perasaan anda sekarang!

p/s : Masih sempat lagi mereka-semula blog dan menulis entri ini. Apakah?

2 comments:

  1. orang yang cbuk juga mampu membuat entri..ini kerana mereka sedang giler...

    ps: klu free n suka, meh join jadi penulis blog karya akak..

    http://f-a-k-ers.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Ganas tajuknya!
    Tapi aku suka...
    Muhahahaha!

    ReplyDelete