Monday, April 25, 2011

Kehilangan Yang Misteri???

Harta karun yang hilang... sob... sob! T_T

AKU pelik betul! Baru-baru ni aku telah berjaya membeli sebuah rak buku baru (setelah yang lama bersarang di rumah En. Muhamad Shamzie Shamsudin (along) selepas dia tolong aku pindah rumah 2 tahun lepas). Rak buku ini lebih gah, lebih hebat dan lebih besar dari yang sebelumnya. Hahaha (gelak bongkak)! Harganya pun dua kali ganda lebih mahal (kopak T_T)! Setelah aku melakukan acara susun menyusun mengikut sistem yang aku tetapkan... terkejut tahap gabanlah aku apabila mendapati LIMA (5) buah novel koleksi RAM aku telah HILANG!!!

Marahnya! Bayangkan... lima buah novel hilang sekaligus. Sebuah buku bernilai RM 19.90. Didarabkan dengan lima (mari belajar matematik ye, kawan2) = RM 99.50! Aduh! Itu takpe lagi. Setiap buku yang aku beli, ada kenangan masing2. Itu yang buat aku sedih sangat bila buku aku hilang tu.

Aku bukan apa. Aku rasa pelik sangat. Buku ni semua tersimpan dalam kotak bawah katil dalam bilik aku sebelum ni. Memang aku pasti, kali terakhir aku periksa dalam beberapa minggu sebelum aku beli rak buku baru tu, semuanya lengkap ada. Bila disusun, nah! Lima buah lesap. Sedihnya. Antara yang hilang : SEMANGAT HUTAN, TOMBIRUO TERAKHIR, UNGU KARMILA, MIKHAIL dan yang paling aku sayang (sebab buku pertama RAM yang aku baca dan beli T_T) RANGGAU.

Aku sungguh diselimuti rasa misteri. Macam buku ni boleh lenyap tanpa dapat dikesan? Bilik aku yang sekangkang kera tu dah berkali-kali aku selongkar. Memang tak ada! Sedangkan setiap kali aku tinggalkan rumah, aku tak pernah lalai untuk mengunci pintu bilik. Bilik aku memang Zon Larangan Masuk! Uhuk... sedih sungguh rasa hati.

Macam mana aku nak buat untuk mengesan kehilangan yang misteri ni...? Kawan-kawan ada cadangan???

2 comments:

  1. Ehm.. pelik jgk... tp x ada cdangan la yang... sbb aku pun pelik dgr cite ko ni :s

    ReplyDelete