Tuesday, April 12, 2011

Bersikap Seperti Landak

VS

Masih dalam pertelingkahan... pasal mak bersungguh2 menentang pembelian motor. T_T

HARI ni sangat seronok! Aku melepaskan gian nak merempit dengan modenas usang milik si Muhaimin. Hahahaha... kebetulan si Doraemimie nak melunaskan bil 'beri hitam'nya di Sunway. Jadi kami memelas ehsan si Muhaimin untuk meminjamkan kami motornya. Aku bawa Mimie dengan lesen 'L'! Sikap... (sila jangan contohi sikap yang kurang mulia ini)

Aku merempit semahunya. Si Mimie pula seperti biasa, setiap kali aku memecut dan menyelit, dia akan menjerit seronok. Sesekali bila kami terhimpit antara bas dan lori, barulah dia akan memeluk aku kuat2 dan menjerit lagi. Hahaha... seronok! Alhamdulillah, merempit di lebuhraya yang sibuk dan menggila berjaya dilalui dengan selamat. Syukur pada-Mu, Ya-ALLAH!

Aku jadi terkenang semasa dalam pelajaran memandu bersama cikgu Azlan (untuk memastikan aku cepat mengusahakan lesen 'P' dengan cepat dan jayanya!) pada hari sabtu yang lalu. Cikgu Lan telah memaksa aku memandu kereta di jalanraya sebenar selepas beberapa hari belajar di dalam litar. Aku takut sungguh. Menggigil dan berpeluh. Jalan di Kg M**a*u S***ng tu pulak, aduhai! Airmata. Jalan rosak, naik turun bukit, bersimpang siur dan sibuk kemain dengan lori dan bas! Cukup pakej. Aku cuak tahap gaban. Pertama kali memandu di jalanraya, menahan kencing saja aku dibuatnya.

Aku syak, orang2 dikawasan sini sudah menyampah benar dengan pemandu 'L' yang baru nak belajar ni. Langsung tak ada simpati untuk aku dari mereka. Kadang-kadang sempat aku mendamprat di dalam hati. Sakit hati sungguh! Beberapa kali aku nyaris kemalangan kerana sikap mereka yang memandu macam aku ni dah sepuluh tahun berlumba di F1! Laju kemain. Zup... sana! Zas... sini! Nasib baik di penghujung hari semuanya berjalan dengan baik. Aku dan Cikgu Lan berjaya kembali ke pangkalan tanpa kecederaan. Hahaha... Alhamdulillah!

Si Eei yang baik hati pun sudi mengajar aku dengan menggunakan Viva silvernya (yang bernama 'Cinta'). Kami pusing-pusing sekitar kawasan pejabat sambil-sambil menunggu Mimie dileter boss. Aku cuak sungguh. Kancil berbeza dari Viva. Tapi aku kena gigih sebab masa ujian dengan JPJ nanti kami akan menggunakan Viva. Kena biasakan diri dari sekarang! Berusahalah, N! Paling lucu semasa editor MIG Sound yang bernama Pa'an mengusik aku yang sedang cemas memandu, enjin Cinta terus mati. Malunya!!!!!! Pa'an jahat!

Kawan-kawan sila doakan aku cepat berjaya! Terima kaseh... aku sayang korang semua! ^_^

3 comments:

  1. anne..
    nnt test jpj,
    jaga2 time kat bukit tu..foookussss..ha ha
    tali pinggang jgn lupa..
    terkadang kita akan lupa benda yg sgt mudah...

    good luck!

    ReplyDelete
  2. N: Berusahalah....ko mesti boleh buat! Kuncinya... jgn cuak! serius tips ni aku guna kali ke- 3 ambik test dan baru lulus Yihaaaa!

    ReplyDelete
  3. Kak Afna,
    Time kaseh, kak!
    Memang kita akan mudah lupa.
    Saya paling cuai bab bagi signal...
    Dus!

    Jiha,
    Masalahnya aku memang cuak tahap gaban.
    huhuhu...

    ReplyDelete