Friday, December 14, 2012

Freedom 4 My Eyes (Konon)


HAIZZZ! Hari ini merupakan hari yang sangat amat sungguh-sungguh memenatkan (plus sedikit menghampakan). Hurm... pada hari Sabtu yang amat damai permai serta cuti ini, aku bangun seawal jam 8.30 pagi dan bersiap-siap ke KL Sentral demi ingin melunaskan hutang PTPTN yang amat menyerabutkan kepala hotak aku selama 8 tahun kebelakangan ini. Ingatkan segala keserabutan itu bakal berakhir pagi tadi, rupanya anganku musnah.

Hujan.

Hujan pada awal pagi, sebaik sahaja aku menghidupkan enjin JD (si motorsikal kesayangan), rupanya petanda bahawa urusanku takkan lunas. Ada masalah di pejabat PTPTN KL Sentral menyebabkan urusan pembayaran tidak boleh dilakukan. Sia-sia saja aku bangun awal dan merempit ke sana. Ces!

Sudahnya aku dan Bos Kecik meronda-ronda sekitar Central Market dan Petaling Street.  Sempat aku bersarapan dengan bubur nasi bakso di CM. Sedap! Kemudian sajalah cuci-cuci mata. Entah macam mana, aku terfikir nak cuba pakai contact lens. Alangkah miang. Kondisi mata aku ni sebenarnya tak begitu bagus. Akibat masalah alergik dan sinus, ia selalu gatal dan kadang-kadang berair. Memilih untuk memakai contact lens bukanlah satu keputusan yang baik tapi aku teringin sangat nak cuba. Jadi, cuba sajalah. Kosnya boleh tahan. Tidaklah mahal dan tidak murah. Agak kopak jugak aku dibuatnya. Haizzz... Mata aku pula semakin hari semakin kuat tahap kerabunannya. Terkini, 500 (kiri) dan 475 (kanan). Hurm, bila pakai contact lens ni, terasa untungnya orang yang tak rabun. Mata terasa bebas melihat dunia tanpa bilah cermin mata yang menjadi benteng.

Sila doakan aku tak membazir dan biarkan saja benda ni dalam kotaknya. Sila doakan supaya aku punya kekuatan untuk memakainya setiap hari. Sekian, terima kasih.

p/s : Oh, ya, bagi kawan-kawan yang pinjaman PTPTNnya berbaki tidak lagi banyak amaunnya, elok kalau anda buat pembayaran langsai. Ada diskaun 20%. Banyak juga kurang. (rasanya dah ramai yang tau, saja nak buat iklan tambahan)

Nyum2! Bubur nasi bakso yang hangat!

No comments:

Post a Comment