Monday, December 17, 2012

Anak

Ini semasa Hadiff berusia dua hari.
Sudah besar sekarang!
HADIFF MUJAHID lahir ketika aku sedang sibuk bermesyuarat bersama wakil ASTRO CERIA, membincangkan skrip KLIK! Musim Ke-2 (yang membuatkan aku pecah kepala suatu masa dahulu), menyebabkan aku hang sekejap. Antara keinginan untuk terbang ke Hospital Serdang dengan kerja yang suntuk datelinenya, aku akhirnya menyiapkan dahulu tugasan dan baharulah menjengah ke Serdang.

Huhuhuhu~

Itulah satu-satunya penawar. Ketika dilahirkan, berat Hadiff tidak sampai 2kg pun. Kecil! Tapi aku tetap beranikan hati mendukungnya. Walaupun kecil, namun anak ini bertubuh kuat. Tidak sukar menguruskannya (kecuali ketika membaringkan dia. Dia akan menangis sekuat-kuat hati seolah-olah sangat takut bila melentang begitu). Hujung minggu yang lalu, aku menghabiskan masa bersama si anak dan si ibu. Sahabatku itu sedang hamil 7 bulan. Semoga ALLAH SWT melindungi dia dari segala kesusahan. Amin. 

Hadiff sudah besar sekarang. Sudah ada gigi dan sudah boleh berlari. Sudah boleh menyebut beberapa perkataan juga. Sudah boleh memahami perkataan kita kepadanya. Sudah boleh mengekspresikan keinginannya kepada kita dengan jelas. Ah, betapa lajunya masa berlalu! Terkadang kita tak sempat mengenang. Semuanya berlalu dengan begitu saja.

Anak kecil mummy, penawar hati mummy... semoga kau akan membesar sebagai anak yang berbudi dan serba mengerti. Amin.

Ini semasa Hadiff di dalam perut ibu. Huhuhu. ^_^

No comments:

Post a Comment