Tuesday, August 2, 2011

Ramadhan Yang Singgah...

(Ehsan Google)

TAHUN ni berpuasa agak rasa tak sama dengan tahun lepas. Kenapa ye? Entahlah... hati tak begitu tentang. Banyak perkara yang bersimpang-siur di dalam sanubari. Pilu dan keliru terasa bergayut di tangkai hati. Namun, terima kaseh, Tuhan... sedikit sebanyak keharmonian dan kemurnian Ramadhan banyak menjadi penawar.

Hari ke-2, aku sudah ber'cuti'. Apa boleh buat. Bulan merah. Aku dah jangka pun. Kitaran bulan merah aku jarang tersasar. Alhamdulillah, paling tidak aku dapat menyambut hari pertama berpuasa. Tak banyak perancangan aku untuk Aidilfitri tahun ini. Tak ada apa yang mengujakan melainkan dapat menciumi tangan ayah dan bonda, memohon ampun maaf atas kekhilafan. Itu sahaja. Lain-lainnya... barangkali berjalan seperti biasa-biasa. Tak ada apa yang istimewa.

Entah kenapa jauh di sudut hati, aku seakan dapat merasakan yang impian aku barangkali tidak akan kesampaian... T_T semoga ALLAH SWT memberikan aku ketabahan dan kesabaran untuk menghadapinya.

Rabb... hanya Kau yang mengerti... hanya Kau yang mengetahui.... duhai hati, redhalah... dan berhentilah berharap.....

No comments:

Post a Comment