Tuesday, August 16, 2011

Sakitnya...... T_T

Comey giler cite nih! Menatang bebit dengan tucen ni memang kesukaan aku sangat2.

MACAM biasa, apabila puasa saja, gastrik datang menyerang tanpa bertangguh. Alhamdulillah, dengan bantuan Magnesium Trisilicate, Aztec, Nestum dan biskut oat pada setiap pagi bersahur dan selepas berbuka menyebabkan aku berjaya bertahan menunaikan ibadah puasa. Malangnya, selepas masuk ke hari yang ke-16, aduhai... perut makin menyucuk dan angin sekitar dalam perut sedang memedihkan ulu hati serta membuatkan aku selalu mahu termuntah.

Hari ni, sakitnya makin menjadi-jadi sebab aku dah kehabisan stok Magnesium Trisilicate dan Aztec. Ditambah pula aku dah semakin penat dan tak larat nak sahur... hasilnya pedih semakin menyucuk. Aku berharap sangat supaya dapat bertahan dan berpuasa sehingga hari terakhir Ramadhan. Kawan-kawan minta doakan aku ye?

Balik nanti harap sempat singgah ke Guardian atau Watsons untuk membeli stok baru. Huhuhu... tak sabar nak balik berpuasa di kampung halaman. Rindu sungguh pada juadah masakan mak. Kasihan mak, berpuasa bersendirian tahun ini. Hanya sesekali ayah dapat berpulang berpuasa bersama. Raya tahun ni pun barangkali kurang meriah. Along dan Kak Long beraya di Sungai Buloh. Tak dapat cuti. Hurm...

Sakit sungguh perut.... kifarah, alhamdulillah.

2 comments: