Wednesday, August 10, 2011

Kelezz Kau, Maria...!

Cantik x? Tapi singkat sikit. Haizz...


Ini memang terbaik! Suka sangat. ;D

HAHAHA... gelak beso dulu sebelum menangis air mata berdarah di kendian hari. Kenapa, kenapakah aku bergelak sakan pada hari yang mulia ni? Kerana... hahaha... kerana... hahaha... kerana... (sewel, dush!) Kerana aku dah beli baju raya! Muhahahahaha! Over kan, noks? Puasa baru jengah hari ke-11, dah heboh beli baju raya.

Al-kisahnya bukan apa. Tau sajalah dengan hambatan kerja yang bukan main sibuknya (mengalahkan PM), bila ada sikit kesempatan tu, aku rembat sajalah. Takut bila tunggu nanti, jadi tak sempat langsung puloks macam tahun lepas. Sudahnya main beli saja yang aku tak berkenan, sebab dah tak banyak pilihan. :( Jadi, kebetulan Doraemimie mengajak ke First Lady di Summit untuk cari baju mengikut warna tema majlis anjuran syarikat, aku apa lagi? Sempat meliarkan biji mata dan memanjangkan tengkuk untuk mengesan baju raya terakhir yang aku bercadang nak beli.

Beberapa bulan yang lalu aku dah beli sehelai jubah warna peach seakan2 pink untuk beraya. Over sungguh. Bukan apa, aku berkenan betul dengan rekaan jubah terbabit menyebabkan aku tak dapat nak menahan hati untuk membelinya. Kebetulan mak di kampung pun dah menempah 2 pasang baju kurung, tapi ampun dan maaf wahai bonda, aku sungguh kurang berkenan dengan coraknya. Malah, si tukang jahit sengal + bebal + menyakitkan hati = aku takkan anto baju kat dia lagi tu, sesuka hati saja menjahit baju kurung aku secara tak semenggah jahitannya dan 1 terlajak kecik, 1 lagi puloks terlajak beso. Macam ni punya orang pun ada. Sakit puloks ati kita nih!

Tapi tak apalah, tahun ni I beraya dengan jubah u ols! Kelezz sangat. Act, aku sangat selesa berjubah. Ianya selesa dan kemas. Perut aku nih bermasalah sikit. Selain membuncit ke depan (hahaha ;p) ia juga selalu kembung dan pedih perut. Jadi kalau pakai baju kurung, aku kurang enak bila kainnya menjerut pinggang + perut. Bila pakai jubah, aku rasa selesa sebab tak perlu pakai kain. ;D Sukalah kesimpulannya.

Jadi misi saya selepas ini, tahun hadapan dan tahun seterusnya, saya akan cari jubah sahaja. Malas dah nak pakai baju kurung. Lagi pun baju kurung dah melambak2 dalam lemari kat kampung. Tak lalu dah nak nengok. Oh, lupa! Di First Lady tempoh hari, aku menyambar sehelai jubah ungu yang sungguh sederhana rekaannya tapi sangat cantik di mata aku. Harganya pun wow! Amat berpatutan. Terbaik dan saiznya menyelesakan. Puas hati!

Selamat berpuasa kawan2... ;)

p/s : Lega sikit balik kampung tahun ni, tak payah bersesak membeli tiket. Balik dengan adikku si Muhammad Mifdhal yang tersayang. ;) 1 lagi, tak ada lagi kes airmata macam raya tahun lepas (rujuk entri Sept 9, 2010, balik malam raya. Esok nak raya, hari ni masih di pejabat T_T) sebab cuti diberi lebih awal. So, aku akan balik kampung pada 25hb 8, malam. Indah! Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment