Saturday, August 6, 2011

Nak Baby... Boleh Tak?

Dania. Ramai yang cakap dia macam anak aku. Huhuhu... katanya ada iras, terutama tang hidung! ;p

HAIZZ... entri hari ni tersasar sikit dari mood Ramadhan. Aku sedang berada di pejabat, menemani si Doraemimie dan Zulhusmi De'Amour menyiapkan dekorasi banggunan sempena majlis berbuka puasa MIG meraikan anak yatim selasa ni. Jadinya sementara kebosanan menunggu mereka berdua menyudahkan kerja, aku pun berenak-enaklah menelaah mukabuku.

Baru aku sedar yang hampir 80% kawan-kawan sekolah, universiti, akademi dan kerja yang telah pun selamat bernikah dan melahirkan anak. Hurm, nampak sangat aku nih macam dah terlajak. Hahaha! Cemburu sebenarnya (dari sudut baik) apabila melihat mereka begitu bahagia ber2, ber3 dan ada dua, tiga orang kawan yang dah ber4 dan ber5. Tahniah! Produktif sungguh korang. ;D

Aku ni bukan apa, takat kahwin tu... aku boleh tahan lagi (hahaha, bunyi cam hapa! ;p) tapi yang aku dengki sesangat tu, menengok baby-baby deme yang tersangat kiut miut tuh! Nak jugak satu! Argh!!! Di sebalik sikap perengus dan panas baran aku nih, sebenarnya aku sangat suka bebudak. Sebab tu aku penah tabahkan hati kerja sambilan kat taska. Seronok melayan kerenah budak2 nih. Polos. Walaupun kadang2 mereka memang banyak kerenah, menyakitkan hati dan suka melalak, merengek dan buat perangai, tapi mereka juga pandai mengambil hati, comel dan membahagiakan.

Aku sangat teringin sangat nak baby... anak aku sendiri. Bak kata Shahrukh Khan dalam Coffee With Karan ;

"Keputusan untuk melahirkan anak, samalah seperti mengambil keputusan untuk mengeluarkan sebahagian dari hati kita dari badan. Mereka akan jadi dunia dan segala2nya untuk kita kerana mereka adalah sebahagian dari kita..."

Haizz... nak baby nih. Boleh tak?

3 comments:

  1. hikhikhik...sabor N, ada rezeki musti dapat punya...

    ReplyDelete
  2. anne,
    bajet ko je makhluk yg nak? aku ni nak giler2 tauuuu.. klu dpt kembar syoknyeeee...dua2 side ada sejarah kembar ni, tu yg berkobar2 nnt utk berusaha dptkan beby..wakakaka.. gatai! lalala~

    ReplyDelete
  3. Kak Ct,
    Sabo la nih...
    kalu tak dah lama N buat sorang.
    Ahaks! ;p

    Kak Nad,
    Ala...
    kurang2 akak dah dekat ke arah tu.
    N nih jauh lg...
    kembar?
    Sonok tp N tak sanggup.
    Huhuhu... ;p

    ReplyDelete