Tuesday, July 23, 2013

Hijrah Lagi


ALHAMDULILLAH. Hari baik dan bulan yang baik. Makanya Rabbul'alamin ALLAH SWT telah memberi rezeki dan jalan untuk aku berhijrah lagi. Barangkali pada usia 27 tahun begini aku sewajarnya tidak lagi berhijrah ke sana ke mari. Mungkin pada usia begini aku patut mula selesa memantapkan diri di satu tempat sahaja. 

Bagaimanakah?

Kita hanya manusia yang merancang. DIA yang lebih tahu untuk menentukan. Jujurnya, aku gembira dengan ketentuan ini. Aku yakin ada hal baik yang tersembunyi di sebalik jalan hijrah ini. Amin. Cukup dengan teka-teki? Baiklah, aku berterus-terang. Tanggal 5hb Ogos ini yakni bersamaan dengan 27 Ramadhan 1434H, aku akan meninggalkan jawatan di Pekan Ilmu dan berhijrah ke tempat baru. Meninggalkan Pekan bukanlah kerana ada kekurangan di sini, samalah seperti aku meninggalkan MIG dulu bukanlah kerana ada kekurangan di sana. Cuma, sampailah sudah seruan untuk aku mencari yang lebih baik untuk diriku.

In shaa ALLAH.

Aku percaya ini adalah pilihan yang baik. Semoga di tempat baru kelak, aku akan menjadi pekerja yang lebih berdedikasi dan memberikan yang terbaik serta ikhlas di dalam pekerjaanku. Mari berusaha, kawan-kawan.

Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment