Wednesday, July 10, 2013

1095 Hari... Jalan Ini


DALAM tak sedar rupanya sudah 1095 hari berlalu sejak hari pertama aku bersama Si Bulat, Sang Laki-Laki yang berjaya mencuri hati. Huhuhu... Alhamdulillah. Aku bersyukur ke hadrat ALLAH SWT yang telah memberikan rasa ini kepada kami. Duhai RABB, kekalkanlah dan satukanlah kami kelak, andai tidak di dunia, biarlah di akhirat sana. Amin.

Syukur.

Dia masih laki-laki yang sama. Jujurnya, aku hanya manusia biasa yang tak tahu apa yang esok bawakan kepadaku. Biarpun begitu, aku akan terus mengharapkan yang baik-baik pada hari depan dan menikmati apa yang hari ini sajikan. Alhamdulillah.

Buat En. Nor Azahar Md. Nor, terima kaseh kerana menjadi anda... dan terima kaseh kerana tidak pernah berhenti untuk percaya dan ada.

Kutanyakan kepada Sang Bulan;
Mengapa ia gerhana?
Lalu jawabnya mesra;
Sayembara duka bergentayangan di bumantara.

Kutanyakan kepada Sang Malam;
Mengapa dingin dan sepi tanpa bicara?
Lalu dijawab dalam dengar dan tidaknya;
Cinta dan janji diukur dengan lidah rupa.

Dalam gerhana Bulan dan sepi Malam,
Aku memandang
Sebatang jalan merening dalam kesamaran
Langsung sebaris senyuman...
Terukir dalam kedinginan.

Biar bulan gerhana, biar malam sepi tanpa bicara
Kau dan aku masih ada
Dengan kasih RABB dan rasa percaya;
Kita 'kan rentas jalan bahagia bersama.

2 comments: