Monday, April 22, 2013

Jangan!


AKU tak tahu lagi nak bercakap dengan cara macam mana lagi dengan kau. Aku tahu, kita perempuan ni memang bodoh, memang penuh emosi, memang lemah dan memang segala-galanya. Tapi tolonglah! Jangan seksa diri sendiri dengan kebodohan yang macam ni. Aku tak boleh terima.

Tak boleh!

Aku tahu sebenarnya memang tak ada faedahnya aku tulis benda ni kat sini sebab kau memang bukan pembaca blog aku pun. Tapi nak buat macam mana, hati aku sakit tengok perangai kau. Bodoh kau. Dalam dunia, banyak benda yang boleh kita buat. Kalau kau nak rasa down, rasa kegembiraan dalam dunia ni dah lenyap hanya kerana seorang lelaki, memanglah tahap bodoh kau tu dah melampau-lampau dah!

Muka kau pucat macam mayat, mata kau macam mata orang dah seminggu mati - langsung tak bercahaya, bibir kau kering pucat - rasanya kalau aku toreh, memang dah tak berdarah, rambut paras pinggang kau potong sampai ke paras atas tengkuk, makan tidak, bercakap pun tidak, menangis 24 jam, heiiii! Apa ni?

Sebagai kakak, paling tidak, orang yang lebih tua dari kau, patut ke aku tampar muka kau kuat-kuat untuk bagi kau sedar? Patut ke? Nasihat sudah, pujuk pun sudah, apa lagi yang kau nak aku buat supaya kau sedar yang dunia ni belum kiamat? Tolonglah, dik. Sebagai perempuan, kita memang ada lesen untuk jadi bodoh sebab cinta dan lelaki. Itu memang tipikal. Tuhan memang jadikan kita sarat dengan emosi. Suka membebel, suka merajuk, suka mendesak, suka fikir bukan-bukan. ITU MEMANG PEREMPUAN. Kalau lelaki tak suka dan tak boleh terima, korang boleh berambus! Pergi cari yang konon-konon matang, konon-konon boleh mengawal emosi, itu semua hipokrit!

Marah sangat?

Ya, aku memang marah. Kenapa korang, tak kiralah lelaki atau perempuan, tak boleh nak terima nature masing-masing? Lelaki asyik tak faham kenapa perempuan macam itu dan macam ini. Perempuan pun sama, asyik tak faham kenapa lelaki macam itu dan macam ini. Jadilah manusia yang berakal sikit. Fikir! Kenapa Tuhan cipta lelaki macam itu dan perempuan macam ini? Bukankah untuk saling melengkapi? Saling menerima, memberi, dan mencukupi kekurangan masing-masing. Kalau korang tak boleh nak buat benda yang mudah macam ni, maknanya korang memang tak ditakdirkan untuk satu sama lain. Jangan jadi bodoh dan buang masa. Cari saja orang lain!

Cakap memang mudah?

Ya, cakap memang mudah kalau korang dah rasa sendiri. Dik, aku dah banyak kali rasa apa yang kau rasa. Sakit, ya, memang sakit. Tapi apa yang kau dapat kalau terus seksa diri sendiri? Haizzz.... Suka hati kaulah! Kalau kau memang seronok jadi gini, teruskanlah. Kalau dah terjelepok satgi, aku bawa pergi hospital. Untuk nak pujuk kau lagi, sorry! Limit aku dah habis. Kau teruskanlah bodoh sorang-sorang, aku tak nak ambil tau lagi.

Aku nak tengok saja!

No comments:

Post a Comment