Friday, September 21, 2012

Klorofil


APAKAH klorofil? Huhuhu... kenapa aku tiba-tiba tanya soalan yang pelik ini? Sebelum apa-apa, elok aku perjelaskan. Ini adalah entri mengarut + kosong yang aku tulis demi merehatkan otak yang tengah berserabut menyiapkan buku terapi. Ironi, kan? Macam mana kerja-kerja mengedit buku bergenrekan terapi boleh menyebabkan aku jadi stress??? Hahaha... ia memang satu misteri (rujuk entri tangan patah aku tempoh hari. Dah dapat jawapan?)

Kembali kepada klorofil. Sebenarnya tiga hari yang lalu, budak opis aku iaitu Cik Seyha cantik dan Cik Bella manis telah memperkenalkan aku kepada minuman klorofil ini. Kata mereka baik untuk kesihatan. Aku pun tanpa segan silunya, terus mencuba. Wah, sungguh aku cakap, memang memuaskan. Bahan buangan aku berjaya dihasilkan dengan sempurna dan baunya... wallah! Busuk gila. Hahahaha! (Gila kentang cerita pasal tandas kat dalam blog) Bukan apa, Bella cakap En. Klorofil kita nilah yang bertanggungjawab di atas semua itu. Klorofil berfungsi menyingkirkan toksin dalam badan melalui sistem perkumuhan. Bukan tu saja, rupa-rupanya memang banyak kebaikan benda ni dan sangat sesuai digunakan oleh aku. 

Sebab?

Menurut petikan blog klik sini, aku memang patut minum klorofil ni sebagai amalan. Antaranya, ia sesuai untuk orang (iaitu aku) yang mengalami masalah berat badan, sembelit, sakit ketika haid, tak tahan sejuk, mudah rasa penat dan tertekan, bermasalah pernafasan (nafas sangkut),  sengal-sengal tulang dan selalu sakit tekak. Selain itu katanya, En. Klorofil ini juga sesuai untuk awet muda kerana ia kaya dengan Zink, Vitamin A, C, E dan Selenium (yang berfungsi untuk melindungi dan memperbaharui sel-sel badan).

Jadi kawan-kawan yang kita suka dan tak suka, aku dengan ini syorkan supaya anda semua turut mengamalkan pengambilan En. Klorofil. Gaji nanti aku akan beli. Tak payah minta kat Bella dan Seyha lagi. Hahaha!

1 comment:

  1. blog yang sangat informatif ttg klorofil
    thanks, salam kenal

    ReplyDelete