Sunday, September 23, 2012

Tanda dan Petanda


INI adalah suatu hal yang selalu memeningkan kepala hotak aku. Aku adalah seorang manusia yang selalu suka membaca tanda. Maksud? Mudah. Sebagai contoh, kalau orang ni boleh tolong aku, dia akan tanya aku dulu. Kalau dia tanya, aku akan minta tolong dia. Kalau tak, sebaliknya. Faham sekarang?

Hurm...

Aku sebenarnya bukan sengaja sibuk nak cari tanda ni. Benda ni memang automatik akan pop-up dalam kepala aku setiap kali aku sedang berada di persimpangan dilema. Chewah! Bukan tu saja, malah, kalau aku baca sesuatu atau tengok atau dengar sesuatu pun, aku secara auto akan cuba menjadi petanda di situ. Alangkah rumitnya!

Ada seseorang ni. Aku fikir dia pernah sangat memahami aku. Sebab dia pun suka main tanda dengan aku dulu. Dia tahu apa yang aku suka, dan apa yang boleh menarik perhatian aku. Sekarang kami jauh, cukup jauh dan terlalu jauh sampai tak keterlaluan kalau aku cakap kami sudah berada dalam dua dunia yang berbeza.

Masalahnya?

Masalahnya ada dua perkara yang dia buat yang sedang menyebabkan aku terfikir, adakah dia sedang memberi petanda kepada aku yang dia masih ingat pada aku ataupun hanya aku yang terlalu banyak berfikir dan tak habis-habis dengan konsep tanda ni.

Haizzzzz!!!

Alangkah tak bestnya perasaan ni! Spoil mood aku untuk petang ni. :(

No comments:

Post a Comment