Monday, September 17, 2012

Macam Tangan Patah

Perasaan aku masa tengok layout yang kau buat!
(Ehsan Google)

AKU ni memang tengah dalam mode yang marah campur kecewa sangat-sangat. Haizzzz... dalam dunia ni, memang banyak benda yang menjadi kepantangan aku. Mungkin kerana aku ni memang cerewet orangnya dan sekali imbas kelihatan memang tak sesuai hidup dan bergaul dengan orang lain. Antara benda yang paling aku benci dalam dunia ini ialah menunggu atau ditunggu. Serius. Aku memang paling benci. Sebab tu aku lagi suka bergerak secara sendiri. Aku memang tak suka menunggu dan ditunggu. Kalau cakap nak gerak pukul 10, sila gerak pukul 10. Kalau janji nak ada pukul 10, sila dah ada pada pukul 10. Aku akan berangin 1 badan kalau janji lain, sampainya lain. 

Itu satu hal. Ini satu hal lagi. Antara benda yang paling aku pantang sangat-sangat. Buat kerja macam tangan patah. Macam tak ada otak, secara ayat kasarnya. Kau masuk universiti. Mengaku ada degree, tapi buat kerja macam bab*! Mana aku tak angin, benda kerja ni dah la kejar dateline. Kau lagi nak buat perangai. Stress aku, stress!!! Kalau kerja yang melibatkan idea, aku masih boleh bertolak ansur. Dulu masa aku jadi penulis skrip, pun selalu langgar dateline. Yalah, kalau dah kepala hotak memang dah kontang idea, nak menulis celah mananya? Tapi ini bukan kerja yang melibatkan idea. Bukan! Apa lagi alasannya???

Beb, aku cakap jujur dengan kau. Kalau kerja setakat cut and paste, budak tadika pun boleh buat. Kau tak payah masuk universiti dan susah payah nak dapatkan degree kalau kerja setakat main tangkap muat.

Marah? Kurang ajar ayat aku?

Ye, aku memang amat marah dan sekarang sangat cenderung untuk campak ayat yang sangat kurang ajar kat muka kau! Aku memang tak tau apa masalah dalam kepala hotak kau. Aku memang tak tau apa masalah kau. Aku cuma tau kau memang tak boleh buat kerja. Kau tak boleh nak faham arahan orang, tak boleh nak berkomunikasi dengan orang, jauh sekali nak bertoleransi dengan orang! Kerja kau, sepatutnya membantu dan menyenangkan kerja aku. Tapi kalau aku nak kena buat semuanya balik dari A sampai Z, baik aku tak payah ada kau! Sepatutnya benda aku take over daripada M membawa ke Z, tapi ni aku kena mula dari A balik. Gila buang masa! Macam gampang!

Marahnya aku!!!!!!!!!!!

Sebagai grafik yang konon bertauliah, meh sini aku nak bagitahu satu rahsia pada kau.

"Pergi cari kerja lainlah, weh!!! Pergi jadi cikgu pendidikan seni kalau rasa kau tu art sangat!"

No comments:

Post a Comment