Wednesday, August 29, 2012

Aku yang Selalu Emosi


ALHAMDULILLAH. Kadang-kadang aku selalu terfikir, betapa banyak khabar gembira yang ALLAH titipkan buat kita di kala kesedihan yang sedang meraja di ruang jiwa. Tak banyak sedikit, pasti khabar-khabar gembira ini berhasil membuatkan kita mengukir senyum dan terlupa seketika kesakitan yang sedang kita rasa.

Syukur.

Hari ini aku menerima satu lagi khabar yang cukup menggembirakan seluruh ruang jiwa. Biarlah aku rahsiakan dulu khabar ini memandangkan tuan punya badan sendiri masih belum heboh. Huhuhuhu. Sebenarnya, kebelakangan ni memang ada beberapa khabar gembira yang aku terima, tapi ini, antara yang paling mengesankan.

Dia adalah seorang wanita antara yang teristimewa dalam hidupku. Dalam tak sedar, aku sudah mengenalinya lebih 7 tahun. Kami bertemu, berkenalan, bermesra, bergaduh, bermanja, berpisah, saling bertemu kembali dan terus bersahabat dalam tempoh ini. Apa yang dapat kukatakan. Aku memang paling selalu lekas beremosi. Tak kiralah marah, sedih, terharu, kecewa mahupun gembira, aku yang paling lekas memberikan reaksi. Semasa Jiha melahirkan Hadiff setahun yang lalu, aku yang beria-ia menangis kerana terlalu gembira. Adikku telah menjadi ibu. Aku amat gembira.

Hari ini kakakku pula. Bakal berbahagia. Alhamdulillah. Hanya itu yang mampu aku lafazkan berkali-kali. Semoga ALLAH akan memelihara hatinya dan membahagiakan dia sehingga ke akhirat sana. Hanya itu yang terdaya aku bingkiskan sebagai doa. 

Untuk dia yang pasti tahu siapa dirinya, aku ucapkan selamat. Kau membelai aku dengan penuh kasih sayang. Sentiasa memberikan peha untuk aku bermanja. Kau memberi aku rasa  bagaimana punya kakak. InsyaAllah, persahabatan kita akan terus dipayungi rahmat-Nya. 

Semoga segala kegembiraan yang ada di dalam dunia ini akan menjadi milik akak. Amin.

No comments:

Post a Comment