Tuesday, June 19, 2012

Dia Cuma Happy Bila....

Berharap
(Ehsan Google)
DIA tengok Kau asyik sangat main PSP. Dia ketawa kecil.
DIA : Kau ni tak bosan ke asyik main PSP?
Kau angkat muka, pandang Dia sambil senyum.
KAU : Habis tu kalau aku tak main PSP ni, aku nak buat apa? Nak mesej bukan ada gf pun. Lain la korang. Ada antara satu sama lain. (senyum)
DIA : Kadang-kadang aku rasa lagi elok takde sesiapa. Takde masalah yang menyakitkan kepala. Kau tahu, aku dah ada bf sejak umur 18. Dan sejak tu aku takde masa untuk diri sendiri.
Kau angkat muka dan letak PSP.
KAU : Jangan fikir macam tu. Tuhan bagi seseorang untuk temani kau. Orang ni berbeza2. Ada orang boleh happy bila sorang-sorang. Ada orang boleh happy bila lepak dengan kawan2. Macam B, dia cuma happy bila kau ada.
Dia buat muka sinikal.
DIA : Serius?
Kau angguk dengan serius.
KAU : Yup! Sejak aku kenal B, aku dah nampak semua tu. Dia cuma happy bila kau ada. Bila kau takde, dia cuma tumpukan perhatian pada keje. Pergi keje balik keje. Lepak layan DVD kat umah. Paling2 pun kitorang gi karaoke. Bila kau ada je baru dia rancang macam2. Nak bawak kau pergi sana-sini.
DIA : Aku tak tahulah, beb. Aku cuma takut jadi beban untuk dia. Banyak sangat masalah kat pihak aku, sampai aku rasa  tak adil untuk dia.
KAU : Sepanjang aku dengan B, apa yang boleh aku kata dia ada 80% persamaan dengan aku. Maksud aku dari segi bercinta. Kitorang sanggup buat dan terima apa saja demi orang yang kitorang sayang. Aku tak fikir B akan putus asa dengan hubungan korang. Dia amat sayangkan kau. Aku yang orang luar ni pun boleh nampak tu.
Dia terdiam sehinggalah B datang. Kau sempat tersenyum pada Dia.
KAU : Jangan risau, semuanya akan baik. Tuhan akan tolong.
Kau kembali tunduk dan main PSP.

No comments:

Post a Comment