Sunday, December 18, 2011

Kawan... Apa Ertinya Sahabat?

Kau

AKU cuma hendak mendedikasikan entri ini buat seorang yang kalau dia baca ini dia akan tau siapa dia.

Dia;

- kau pernah berada di sisi aku setiap kali aku gembira
- kau pernah berada di sisi aku setiap kali aku bersedih
- kau pernah sentiasa dekat di hati aku setiap kali jasad kita jauh
- kau berada bersama aku dalam keadaan yang paling teruk
- kau bersama aku dalam keadaan paling terbaek
- kau dan aku pernah berkongsi cerita ria
- kau dan aku juga pernah berkongsi cerita duka
- kau simpan rahsia aku
- kau curahkan rahsia hati kau pada aku
- kau berjanji akan kekal selamanya bersama aku
- kau sangat ceria dan aku sangat pemurung
- kau sangat positif dan aku sangat negatif
- kau ada melengkapi aku dan aku melengkapi kau
- kau suka coklat dan aku suka vanila
- kau suka pepsi dan aku suka coke
- kau suka biru dan aku suka merah
- kau suka doraemon dan aku suka jack skellington
- kau kelihatan kebudak-budakkan dan aku tahu yang kau sangat matang

Kita sangat berbeza dan dalam perbezaan itu kita sangat serupa. Kita sama-sama keras hati, degil, baran, pemarah, suka kfc, tegas, anak kedua dan lain-lain. Kita pernah melalui hampir semuanya dalam hidup. Kita pernah membina impian dan harapan yang sangat indah suatu masa dahulu. Untuk tempoh hampir 6 tahun mengenali kau, aku pernah rasa gembira sangat dengan kau, aku juga pernah rasa geram, sakit hati dan marah sangat dengan kau. Aku minta maaf kalau aku bukan yang terbaek untuk kau. Aku manusia yang sarat dengan tidak sempurna. Hubungan kita tak pernah berantakan kerana aku tak pernah meluahkan dan berkira dan kau tak pernah besar-besarkan cerita. Dalam diam kita saling memahami, saling mengerti dan saling melengkapi. Aku cuma nak cakap ni dengan kau ;

Terima kaseh sebab ada dalam hidup aku. Aku sangat sayang kau dan aku berdoa kau akan terus ada.

Kau comel dan aku sayang kau.

^_^

No comments:

Post a Comment