Tuesday, September 20, 2011

Perkara Yg Tak Munasabah!

Masuk akal tak?

PERKARA yang cukup tak munasabah dan tak masuk akal telah berlaku pada aku beberapa hari yang lepas. Act, benda ni kecik je dan tak logik pun untuk aku kecoh2 kat sini. Tapi aku rasa geram dan nak marah bila difikir-fikirkan balik. Baru2 ni aku ke Perak lagi. Menghabiskan cuti bersama Si Bulat. Sambil2 tu aku berayalah ke rumah bakal mentua (ahaks!). Geram menengok keletah anak2 buah Si Bulat, Amina dan Damia.

Tapi apa yang aku nak cerita di sini ialah, semasa aku berjalan lagi ke sebuah tempat di negeri Darul Ridzuan ni (nama tempat dirahsiakan, bukan Kuala Kangsar, Ipoh @ Taiping), aku dan Si Bulat menyinggah la makan di medan selera S** M*****G. Dahlah makannya tak sedap dan tak banyak pilihan (sabo jelah aku nih), tiba2 aku terasa nak terkencing. Kebetulan aku dah habis makan. Aku pun apa lagi, memecut la cari tandas. Baru je aku nak keluarkan syiling, aku ternampak papan tanda yang memberitahu bahawa bayaran masuk tandas adalah sebanyak RM 0.50!!! Gila weh! Tahap tandas 50 sen ni kat CM je. Tu berbaloi la. Tandas cantik dan bersih. Ni apa? Ada emas ke apa kat dalam tu???

Kalau tak mengenangkan tahap nak kencing aku nih dan tinggal hujung2, memang tak hingin aku nak masuk. Rela lagi aku ajak Si Bulat cari stesen minyak. Kebetulan aku ada nampak 1 tak jauh dari situ. Malangnya aku memang dah tak tahan. Dengan muka kelat, aku taruk 50 sen di kaunter dan melangkah masuk. Aduh! Duh! Duh! Duh! Dahsyatnya tandas! Ada 4 pintu tapi 2 je yang boleh pakai. Dahlah tu, tak boleh kunci pulak!!!!!! Gampang betul!!!!!!!!!! Majlis perbandaran tak buat pantauan ke? Gila macam ni. Tak munasabah langsung. Toilet gila sial, buruk, busuk pulak tu tapi kau cas masuk sampai 50 sen. Ko makan apa untuk sarapan? Gila?

Serius aku memang emo. Spoil langsung mood aku untuk hari tu. Serius aku cakap, toilet tahap tu, cas 30 sen pun tak munasabah! Isy, rasa nak bako aje! >:(


Boleh?

Hah, layak ke 50 sen?

Dahlah 2 pintu je yang boleh pakai, banyak cekadak pulak!

Tak boleh kunci! #$%@^ betul!

Mesej 'ikhlas' dari penjaga tandas.

2 comments: