Monday, May 30, 2011

Kecil Hati Lagi... Dan Lagi...!

AKU selalu percaya, orang baik tak wujud dalam dunia ni. Orang bodoh je yang ada. Orang bodoh ini merujuk kepada takrif orang yang terlalu baik melampau-lampau seperti yang terpampang banyak dalam sinetron. Adus... penat aku jadi 'orang baik' ni. Sabar... dengar... beralah...! Sampai bila? Orang tau angin dia je. Angin aku ni, asyik tersimpan dalam dada sampai dada pun dah naik nak pecah.

Aku bosan. Apa yang susah sangat untuk orang faham aku? Asyik aku je yang nak kena faham orang. Aku sebenarnya tak kesah pun kalau korang tak boleh nak faham aku. Dengan segala hormatnya aku minta korang blah dari hidup aku dan tak payah nak berpura-pura sibuk nak ambil berat pasal aku a.k.a jaga tepi kain aku. Selama ni aku hidup pun, aku jaga diri sendiri. Kau kat mana masa aku perlukan kau??? Bila orang bercakap, baru kau sibuk nak ambil tau. Tu pun sebab tak nak orang kata kau tak reti nak pikul tanggungjawab.

Aku hormat kau selama ni. Aku jujur hormatkan kau. Tapi biarlah berpada. Itu je pun yang tertinggal kat dalam hati aku ni. Aku tau kau baik dan tak berkira. Cuma janganlah melampau. Aku ni pun ada perasaan juga. Jangan sampai hubungan kita ni berpatah arang berkerat rotan hanya kerana benda-benda kecik dan bodoh ditambah pula dengan perangai kau yang baran dan kuat membebel tak tentu pasal.

Aku bosan, tau tak?! Bila aku pulak dah mula naik angin nanti, kau jangan menyesal! Sebab aku memang dah tak reti nak berbaik dengan orang yang aku maki!

3 comments:

  1. Ui sabar!3 Aku mengerti sahabat org begini.

    ReplyDelete
  2. uishhh...nape nih N. sabor sket..

    ReplyDelete
  3. Jiha & Kak Ct,
    Antara geram, marah dan sayang...
    Air dicincang takkan putus...
    :-I

    ReplyDelete