Thursday, August 12, 2010

Diari Ramadhan


HARI ni menu bersahur up sikit! Lima biji kurma+secawan nestum+dua gelas air suam= erk, alhamdulillah! Lepas subuh, aku 'membungkang' balik! Hahaha... apalagikan? Tapi pukul 8 dah bangun balik pasal jadual kerja sepanjang bulan puasa ni bermula 8.30pg-5.30ptg (tapi semalam balik dekat pukul 7 jugak. Apa boleh buat... kerja, kerja, kerja!) Mimpi ngeri aku dengan Epilog Syurga Cinta dah berakhir. Berjaya juga kami (panel MIG : Aku & Mimie) menyudahkan skrip yang bercelaru tu dengan persetujuan bos. Kepala pun dah ringan sikit. Huhuhu... sekarang fokus nak menyiapkan Jangan Pandang Belakang Congkak : The Series pula. Dah jadi trend untuk membawa filem ke dalam bentuk drama.

Bulan2 puasa ni, pejabat pun senyap sunyi sahaja. Masing2 menayang muka monyok dan mengantuk (termasuklah aku!) Selalunya riuh heboh! Ada je benda yang boleh dijadikan bahan mengusik dan ketawa.

Berbuka satgi cadangnya nak masak. Tapi Mimie dah merengek2 menarik aku ke Bazar Ramadhan. Aku bukan apa, malas nak ke sana pasal bajet aku confirm lari! Aku ni bukan boleh tengok aneka juadah depan mata. Mulalah itu nak, ini nak! huhuhuhu... Tapi juadah yang aku rasa nak beli untuk berbuka ini ialah, nasi putih + ayam goreng + kuah gulai + telur masin + air kelapa + buah melaka= pergh! confirm kenyang gila! Hahaha...

Oklah, aku ucapkan selamat berbuka puasa kepada semua! (^_^)

No comments:

Post a Comment