Wednesday, March 23, 2011

Mac Adalah Bulan Untuk Merepek!

Syurga Idaman : Rumah kecil di tepi sungai... perbukitan... ada perpustakaan di dalamnya. Aku, budak bulat saya, along, angah, alang, adik dan bela bebit dan tucen yang tinggal di situ! Amin! (^_~)

MUHAHAHA... aku merasa begitu hebat seperti gaban pada hari ini. Nak tau kenapa? Nak tau? Betul nak tau? Muhahaha (gelak lagi, sewel ke???) Ini adalah kerana aku dan adik comey si Mimie dengan gagahnya (perhatikan pemilihan perkataan aku : gagah!) telah berjalan kaki dari PJCC sehingga ke Sunway Piramid. Kejadian bersejarah ini telah berlaku pada malam tadi. Oh, ya... bagi sesiapa yang tak tahu di mana PJCC, PJCC terletak di PJS 5 Kampung Medan. Act, jaraknya taklah jauh sangat kalau korang naik kereta (yang aku dan Mimie takde tu). Masih belum begitu jauh kalau korang menunggang 'tenggiling' (pun yang aku dan Mimie takde, tapi bakal beli lepas dapat 'P'! Sebulan lagi, oh, yeah!!! Berusahalah, N!). Tapi jaraknya cukup jauh kalau korang menapak macam yang dilakukan oleh kami berdua semalam!

Hasilnya berpeluh-peluh kami berdua satu badan! Sementelah aku sedang demam selesema semalam. Terus rasa segar bila dapat berjalan. Rakan sepejabat yang paling cool, En. Muhaimin (aku sangat suka nama MUHAIMIN. Nanti kalau ada anak lelaki, aku akan namakan dia Muhaimin!) telah banyak kali memaksa aku supaya bersenam. Nah! Amin, aku dah bersenam sekarang. Cukup?

Banyak yang aku bualkan bersama si Dorae Mimie semasa dalam perjalanan. Aku terkesan dengan sebaris ayat Mimie ;

"Seronok juga bila macam ni. Kita pun dah jarang berbual sekarang..."

Aku dan Mimie tinggal serumah, bilik sebelah menyebelah. Malah kami bekerja sepejabat, tempat duduk pun sebelah menyebelah, tapi aku seperti baru sedar yang lewat kebelakangan ni kami berdua semakin jarang menghabiskan masa bersama dan bersembang bergebang. Aku selalu merindui sahabat-sahabat yang jauh. Tapi rupanya sahabat yang dekat ni pun sama perlu dirindu. Mengapa?

Kesibukan bekerja. Balik rumah, masing-masing dah penat lalu terbongkang berdengkur. Sedihnya. Mungkin selepas aku beli motor nanti, kehidupan kami akan lebih baik. Sekurang-kurangnya masa balik kerja kami akan teratur. Hujung minggu juga barangkali lebih memberangsangkan. Maklum saja... dapat 'kaki' untuk mengembara jauh. Tempat shopping kegemaran kami, semestinya Sungei Wang, BB dan Times Square!!! Murah, menjimatkan dan banyak pilihan. Ahaks!

Sesekali mungkin boleh merewang ke downtown, uptown, Georgetown (gila jauh! ahaks!) dan mana-mana town yang ada kat sini. Jalan ke Masjid India, Jalan TAR, melepak di taman tasik, pergi muzium, zoo negara (muak dah, duk buat ZOO : The Series!), tengok tugu negara (nampak tak yang aku memang dah melalut) dan ke mana-mana lagi yang kami suka! Indahnya...

Aduh! Aku tak sabar nak dapat 'P' dan beli Lagenda merah idaman kalbu. Itupun kalau cukup duit la. Kalau tak aku beli EX5 saja. Pun merah juga! Penting tu! Hahaha... yang penting aku ada kenderaan. Oh, ye! Boss baru sahaja bagi aku dua pasu pokok untuk aku jaga sebagai anak angkat. Kata boss, kalau tak boleh jaga pokok, jangan berangan nak jaga laki. Hahaha! Aku namakan mereka Bobo dan Bubu (boleh?). Untuk makluman korang, kalau Bobo dan Bubu ni mati, gaji aku akan dipotong sebanyak 200rm! Dahsyat tak? Ia adalah mengenai tanggungjawab. Penting tu!

Baiklah, berusahalah, N! Chaiyok!

4 comments:

  1. Wah dahsyat! brape jam ko berjalan? Bobo ngan bubu? cam nama kucing tomey aku je... Gambar di atas memang menarik n mendamaikan he3

    ReplyDelete
  2. sabor N, ko pasti akan dpt P...akak doakan ko lulus cemerlang...caiyokkkkkkkkk

    ReplyDelete
  3. wahhhhh...
    bagusnyer N.. sngt bersemangat... ;p

    ReplyDelete
  4. Jiha,
    Dah jadi Kenzo.
    Huhuhu!
    Sejam lebih kot...
    Penat tapi seronok! ;)

    Kak Ct,
    Terima kaseh, kak! ;D

    Kak Nad,
    Sangat bersemangat!!! ;)

    ReplyDelete