Sunday, March 1, 2009

Pertemuan Kembali!

Hari ini tak dapat untuk aku memperjelaskan betapa gembiranya aku. Sejak semalam aku bersama teman yang sudah kuakui sebagai adik sendiri, di mana beliau datang bertandang ke teratakku. Banyak yang kami kongsikan bersama setelah hampir empat bulan tidak bertemu. Separuh beban perasaan dalam jiwa juga habis terbang bersama angin. Kadang-kadang, bila di kenang-kenangkan, masa adalah musuh perhubungan. Dulu hubungan kami cukup akrab. Sekarang masih juga akrab, cuma hijab kesibukan bekerja dan membina hidup terbentang luas di hadapan kami sehingga membataskan pertemuan dan kemesraan. Sudah agak lama aku tidak bersua muka dengan teman-teman lama. Jelasnya teman-teman sedang berhempas-pulas dikejar kesibukan sedang aku sedang berhempas-pulas pula mengejar dateline PeTA. Barangkali tidak mengapalah, aku hanya mampu berdoa semoga apa yang sudah sekian waktu terjalin, takkan pupus begitu sahaja dimamah jarak dan waktu. InsyaAllah...
p/s: Untuk 'beliau' yang sudi bertandang dan menghalau walang, aku ucapkan salam terima kasih dan kasih sayang.

No comments:

Post a Comment