Thursday, February 24, 2011

Hari Untuk Cakap Merepek



Gambar2 di atas langsung takde kena mengena dengan entri ni! Hahaha!

AKU sangat sedih hari ni sebab cermin mata yang baru aku buat dengan malangnya telah melukakan telinga aku. Masa cuba pakai dulu, sangat selesa. Rupanya tak sangka ia agak ketat dan mencengkam di bahagian hujung. Aku sedih bukan apa, nak buat cermin mata lain memang taklah! Memandangkan aku memang kedekut orangnya. Hahaha...

Aku nak cerita, pagi tadi aku ke pejabat dengan seorang teman lain memandangkan En. Ard Donivia Don Jaxx melintang aral (berseronok menonton preview filem baru "Sekali Lagi" di PJ State! Waa... nak tengok gak!!!). Si teman ni pula baru sahaja kemalangan yang menyebabkan Myvinya putihnya terpaksa masuk bengkel. Jadi, dia memandu kereta Toyota Vios untuk sementara. Aku yang 'baru keluar dari hutan' ni baru tahu yang kereta Toyota rupanya akan memekik bila pemandunya tak pakai tali pinggang keledar. Hahahaha... klako! Si teman merungut ;

"Menyampah betul naik kereta ni... bising je!"

Pada mulanya penggera tu berbunyi begini,

"Tit...tit...tit...tit..."

Ala, macam bunyi mesin ECG yang dipasang pada pesakit yang hampir dijemput ajal kat kat hospital tu. Lama kelamaan bila si teman ni tetap berdegil tak nak pakai juga tali pinggang keledarnya, mesin tu mula berbunyi nyaring,

"Tiiit, tiiit, tiiit, tiiit, tiiit!"

Aku dah terbayang yang kereta ni macam bercakap,

"Cepat! Cepat! Cepat! Pakai tali pinggang keledar."

Aku juga membayangkan yang itu bunyi bom dan kereta tu akan meletup bila2 masa saja. Aku dah bersedia untuk buka pintu kereta yang tengah bergerak 70 km/s tu dan melompat bergolek ke luar, ala2 macam cerita penuh aksi di kaca tv tu! Lama2 aku bayangkan pula kereta tu dah maki si teman aku ni,

"Pakailah cepat! Nanti terhumban keluar, baru nak menyesal!"

Tengah aku duk berangan tu, tetiba je bunyi tu berhenti. Aku pun jadi terpegun, tapi bayangan aku masih tak berhenti. Akhir sekali aku terbayang kereta tu cakap macam ni,

"Lantak kaulah!"

Hahahaha... aku pun tak tahu kenapa aku sangat teruja sampai tulis semua ni dalam blog. Jadi kalau korang rasa nak lempang aku sebab buang masa korang untuk baca entri ni, silakanlah! Tengok muka aku ni, ada aku kisah??? Aku memang suka tulis entri untuk korang lempang aku! (baca ayat ni sambil bayangkan aku angkat tangan ke dada dan jeling mata ke atas)

Bagi sesiapa yang tak faham sila tonton "Oh, Yeah!" Muhahaha... (gila promosi!) ;p

2 comments:

  1. klakor siyot, lagi klakar klu duk dlm keta tu n lempang mem N tuh..(opsss...kihkih)

    ReplyDelete
  2. Kak Ct,
    Boleh saja...
    hahahahaha! ;p

    ReplyDelete