Sunday, June 6, 2010

Selamat Aku Ucapkan...


Aku selalu percaya
Hati yang mati takkan bisa disakiti lagi
Tapi benar langsung bicara seorang teman yang baru kukenali
Hati tetap hati
Walakin telah mati

Semalam masih sama seperti hari-hari yang telah berlalu
Nyali masih terluka kaku
Tidak bernyawa namun koyak mengalir darah lesu
Hairan kerana sakitnya masih mampu membunuh aku
Sedangkan sudah lama ianya lampus terbuku

Aku mencuba dengan seluruh swadaya
Menadah kedua belah tangan meminta kepada-NYA
RABB, KAU limpahkanlah selaut bahagia
Kepada dia dan dia
Biarkanlah cinta mereka mekar harum musim semi laksana

Aku masih ingin percaya
Walakin hati tetap hati
Biarlah ia mati tanpa dapat disentuh sakit lagi
Kematian yang sedang menyiat berulang-ulang
Biarlah kekal bersifat semalam

Lampus jiwaku bersemadi
Di pusara sumpah dan janji sehidup semati...

No comments:

Post a Comment