Monday, July 7, 2014

Tetamu ALLAH SWT


ASSALAMUALAIKUM. Semoga pada hari yang ke-10 ini, kita semua masih bertenaga dan terus meraikan Ramadhan yang mulia ini dengan hal-hal yang baik. In shaa ALLAH. Aku hanya singgah untuk berkongsi kegembiraan kerana ayah bonda dan adik2ku yang tercinta telah selamat pulang ke tanah air selepas menjadi tetamu ALLAH SWT selama dua minggu.

Alhamdulillah.

Alangkah besarnya kekuasaan ALLAH SWT yang telah memudahkan laluan buat ayah dan bondaku untuk menjadi tetamu-NYA. Keadaan kesihatan lutut mak menjadi faktor kerisauan kami yang paling utama. Syukurlah dan mujurlah adikku, Mifdhal, turut berkesempatan menunaikan umrah bersama. Khabarnya selama di Tanah Suci Makkah dan Madinah, dialah yang sepanjang masa menolak kerusi roda mak.

Alhamdulillah.

Mak ayah dan adik2ku juga sihat sejahtera. Batuk dan demam tidak sempat singgah. Menurut mak, gastriknya juga tidak menyerang. Aku benar-benar memanjatkan syukur yang teramat syukur ke hadrat ILAHI. Terima kasih, RABB... alangkah Maha Pengasihnya ALLAH SWT. Di tanah air pula, anak saudaraku, Muhammad Nor Iman, langsung tidak meragam dalam jagaan ummi dan abahnya. Walaupun sejak dilahirkan, Iman membesar dalam jagaan mak dan ayah di kampung, namun anak itu tetap sangat memesrai ummi dan abahnya.

Alhamdulillah.

Syukurlah, segala-galanya berjalan dengan baik. Semoga suatu hari kelak, aku juga akan berkesempatan untuk menjadi tetamu ALLAH SWT di sana. Amin... in shaa ALLAH. (^_^)
Gambar pinjam dari sini

No comments:

Post a Comment