Sunday, May 3, 2009

Dari Emansipasi Azad Kepada Skeptis Wazien Dan Rapsodi Rasydan!


Teman-teman,
Lebih dua dasawarsa lamanya
Kita gigih merenangi jeladari eksistensi bersama
Kita jejaki yang kamil dengan nyali sarat dengan tekad,
Antara emansipasi aku dan skeptis Wazien...
Saur dengan rapsodi Rasydan,
Kita takhlik kehidupan dengan tonil paradoks,
Prioriti kita terhadap afsun kamil,
Barangkali tidak parallel dengan jalan terala
Namun kita masih sungkang berpaling.
Andai suatu hari nanti,
Aku menjadi dedaunan yang lerah mencium bentala.
Kerana vitaliti yang disesap fatal
Lalu lampus bersemadi di dalam tabela
Relakan pemergian aku dengan sepotong kemaafan
Tiada pengkhianatan yang aku lakukan
Hanya kasih sayang di ruangan yang paling dalam
Salam kesetiaan tetap aku hulurkan
Selamat tinggal teman-teman
Mandala ini tetap mekar dalam wirama khali...
P/s : Teman2... terutamanya Benua Suluk, sila bagi komen salah betul pemahamanku ini... Takutnya!

No comments:

Post a Comment